details-images
  • Drukuj

Najpopularniejsze diety w 2015 roku

Jakie diety najchętniej wybieraliśmy w 2015 roku? Co było najczęściej wyszukiwane w internecie? To zestawienie najpopularniejszych diet w Polsce w 2015 roku może zaskoczyć...

 

Dieta skuteczna, czy dieta szybka?

 

W 2015 roku przy wyborze diety kierowaliśmy się nie modą czy reklamą, ale przede wszystkim wiedzą i zdrowym rozsądkiem. Wygląda na to, że czasy, kiedy rzucaliśmy się na reklamowane odchudzające suplementy diety, już minęły. Przestaliśmy wierzyć, że schudniemy bez wysiłki i stosowania diety, ale za to dzięki cudownym pigułkom. Przy wyborze diety kierowaliśmy się coraz większą wiedzą o odchudzaniu, które powinno być zdrowe, oparte na produktach o obniżonej kaloryczności.

 

 

Nowa moda – dieta on-line

 

Według statystyk Google w 2015 roku najczęściej szukaliśmy diet niskokalorycznych. Chętnie sięgaliśmy po „klasyków” odchudzania, na przykład dietę kopenhadzką, której popularność nie maleje od wielu lat. Coraz częściej wybieraliśmy odchudzanie przez internet, które jest proste, anonimowe, niedrogie, bez konieczności wychodzenia z domu i wizyt u dietetyka. Stąd też popularność diety OXY, nowości, która pojawiła się w 2014 roku.

 

Ranking diet 2015

 

W 2015 roku królowała dieta 1000 kalorii. To numer jeden naszego zestawienia. Dieta znana ze swej skuteczności w odchudzaniu. Nie dziwi więc popularność diety OXY, w której codzienna wartość przyjmowanych kalorii wynosi ok. 1000.

 

 

10. Dieta Paleo

 

Paleo powstała w oparciu o zasady żywienia naszych praojców z epoki paleolitu. W jadłospisie znajdują się pokarmy białkowe, głównie chude mięso, ryby, jajka, a także warzywa. Unikamy za to węglowodanów. Dieta Paleo charakteryzuje się wysoką skutecznością w odchudzaniu, w dwa tygodnie można schudnąć aż 6 kg.

 

9. Dieta bezglutenowa

 

Dietą tę rozpowszechnił amerykański kardiolog dr William Davis. Według niego, z jadłospisu należy wykreślić wszystkie produkty z pszenicy, która jest najgorszym składnikiem naszej diety, przynoszącym naszemu organizmowi mało korzyści, a dużo szkody. Dzięki wyeliminowaniu produktów pszennych, już po dwóch tygodniach stosowania diety, możemy schudnąć nawet 5 kilogramów.

 

 

8. Dieta 1500 kalorii

 

Powinny ją stosować te osoby, które są przyzwyczajone do zjadania dużych posiłków w ciągu dnia. Przejście na dietę 1200-1000 kalorii dziennie byłoby dla nich trudne i mogliby na niej nie wytrwać. Dzięki diecie 1500 kalorii odchudzanie staje się łatwiejsze. To także dieta dla tych, którzy preferują wolniejsze chudnięcie, ale bez uczucia głodu.

 

7. Dieta proteinowa (Dukana)

 

Dieta dr Dukana oparta jest na chudych produktach białkowych, do których co 5 dni dodaje się warzywa. Dieta była bardzo popularna w latach 2010-2013, a to dzięki jej prostocie, niewielkim koszcie finansowym oraz dużej skuteczności bez uczucia głodu. Jednak monotonność posiłków, składających się wyłącznie z produktów białkowych, może być szkodliwa dla organizmu i powodować wiele chorób.

 

6. Dieta 1200 kalorii

 

Najbardziej znana i chętnie stosowana dieta, a to dzięki skuteczności i braku uczucia doskwierającego głodu, jeśli jest odpowiednio skomponowana. Bezpieczna dla zdrowia, mimo niewielkiej zawartości kalorycznej posiłków. Daje długotrwałe efekty.

 

5. Dieta DASH

 

Dieta popularna w Stanach Zjednoczonych. Obniża ciśnienie tętnicze krwi oraz redukuje cholesterol. Przy okazji pozwala także schudnąć. Oparta jest na produktach białkowych, zbożach, rybach, warzywach, owocach, orzechach oraz ograniczonym spożyciu soli.

 

4. Dieta South Beach

 

Założeniem diety było ułożenie takiego planu żywieniowego, który wspomoże leczenie chorób kardiologicznych. Ułożył ją amerykański kardiolog dr Arthur Agatson. Okazało się, że dieta przynosi również bardzo dobre efekty w odchudzaniu, mimo że nie trzeba liczyć kalorii. Dieta składa się z trzech faz, złożonych z różnych planów żywieniowych.

 

 


 

3. Dieta Kopenhadzka

 

Trwa tylko 13 dni, ale przynosi spektakularne wyniki w odchudzaniu. Można schudnąć od 7 do 20 kilogramów! Dlatego od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Tylko 13 dni restrykcyjnej diety, a wynik zachwycający. Ułożona została przez zespół lekarzy ze szpitala w Kopenhadze, stąd jej nazwa.

 

2. Dieta kapuściana

 

Chyba każdy słyszał o odchudzających właściwościach kapuścianej zupy. Oprócz jedzenia zupy, można jeszcze sięgnąć po warzywa i owoce oraz niegazowaną wodę. Dieta należy do restrykcyjnych, ale także bardzo skutecznych, i to w krótkim przeciągu czasowym.

 

1. Dieta 1000 kalorii

 

Popularność diety 1000 kalorii nikogo nie powinna dziwić. Jest bardzo skuteczna, dzięki obniżonej kaloryczności posiłków chudnie się naprawdę szybko. Dodatkowo w krótkim czasie pozbywamy się niechcianych kilogramów. Przy wyborze tej diety ważne jest aby była odpowiednio skonstruowana - bogata w produkty zdrowe, zawierające dużo składników odżywczych, a zarazem sycące, a także posiadające właściwości odchudzające.